Andries Mellema; contentstrateeg en nuchtere Fries

Andries Mellema, content marketeer

Ik ben Andries Mellema en als content marketeer help ik organisaties met vraagstukken op het gebied van content, marketing en e-commerce. Dankzij mijn nog jeugdige leeftijd(28) sta ik in het middelpunt van de digitale wereld, maar desondanks heb ik al tien jaar ervaring in de marketingsector. Dit stelt mij in staat om alle digitale ontwikkelingen gemakkelijk te volgen, maar desondanks toch een serieuze sparringpartner te zijn voor zowel marketingteams als management en directie.

Mijn werkwijze

Als nuchtere Fries geloof ik in duidelijkheid, efficiëntie en helderheid. Dat vertaalt zich in mijn visie op marketing. Ik probeer duidelijke strategiëen neer te zetten die richting geven en de organisatie verder helpen. Die strategieën vertaal ik vervolgens in begrijpelijke en efficiënte content. Geen zweverig taalgebruik of te lange teksten, maar begrijpelijke content dat doet wat het moet doen. Zoek je iemand die je content marketing goed neer kan zetten? Dan kan ik je helpen. Lees meer over mogelijkheden.

Doelgerichtheid

Je marketing begin je met een doel en een plan om dat doel te bereiken. Geen dik pak papier, maar een beknopt plan op één á twee a4tjes. Dat geeft je duidelijkheid en richting, zonder je teveel te beperken. Zo behoud je je focus en blijf je doelgericht.

Flexibiliteit

De ontwikkelingen gaan tegenwoordig sneller dan ooit. Flexibel blijven is daarom cruciaal. Door je strategie beknopt te houden, behoud je ruimte om in te spelen op ontwikkelingen. Zo kun je ook tussentijds bijsturen als dat nodig is, zonder daarbij je focus te verliezen.

Duidelijkheid

Effectieve en duidelijke content, dat is waar ik voor sta. Je doelgroep wil verhalen die helder en begrijpelijk voor ze zijn. Duidelijke content die ze helpt en ze vertelt wat ze willen weten. Duidelijke content, daarmee vergroot je de kans dat ze ingaan op je aanbod.