nostalgische gevoelens kunnen voor je marketing winstgevend zijn

Nostalgie kan je omzet verhogen

nostalgische gevoelens kunnen voor je marketing winstgevend zijn

Mensen zijn nostalgische wezens en iedereen denkt wel eens terug aan vroeger. Nostalgie kan ook interessant zijn voor je marketingstrategie. Wanneer jij bij je klanten nostalgische gevoelens weet op te roepen, dan kan dat de kans op een aankoop vergroten. Tot zover niets nieuws onder de zon, nostalgie wordt al veel gebruikt in marketingcampagnes. Een mooi voorbeeld is dit filmpje van Microsoft, waarbij onder millennials nostalgie omtrent de jaren ’90 wordt opgewekt om ze Microsoft Edge te laten downloaden.

Nieuwe kennis is wel dat nostalgische gevoelens mensen op twee verschillende manieren gevoeliger kunnen maken voor een aankoop. Het sociale gezelschap waarin je klant zich bevindt op dat moment blijkt invloed te hebben op deze reactie. Dat blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek. Dit inzicht kan je gebruiken om mensen met nostalgische gevoelens gevoeliger te maken voor je marketing.

Hoe je dat doet lees je in mijn (Engelstalige) blogartikel op de website van New Neuromarketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *